3 Temmuz 2010 Cumartesi

YÜZ KIZARMASI CERRAHİ TEDAVİSİ

ETS = Endoskopik Torakal Sempatektomi

ETS tedavisi 3 şekilde uygulanabilir.

  1. Sempatektomi: Sempatik sinir kesilerek çıkarılır.

  2. Sempatikotomi: Sempatik sinir koter cihazı ile yakılır (dağlanır).

  3. Klipsleme: Sempatik sinir kesilmeden veya yakılmadan titanyum klips ile sıkıştırılır.

Sempatik sinirin kesildiği veya yakıldığı ilk iki yöntemde:

bullet

Yan etki oranı oldukça fazladır.

bullet

Yan etki ortaya çıkarsa geriye dönmek mümkün değildir.

Klipsli ETS yönteminde:

bullet

Yan etki oranı oldukça düşüktür.

bullet

Ortaya yan etki çıkarsa klipsler alınarak geriye dönüş mümkündür.

Klipsli ETS Tedavisi

Aşırı Terlemede Etkili Olduğu Bölgeler:

bullet

Tek Bölgede Olan Terlemeler

  1. El terlemesi

  2. Koltuk Altı Terlemesi

  3. Yüz Terlemesi

  4. Yüz Kızarması

bullet

Birkaç Bölgede Olan Terlemeler (**)

  1. El Terlemesi ve Yüz Terlemesi (kızarması)

  2. El Terlemesi ve Koltuk Altı Terlemesi

  3. El Terlemesi ve Ayak Terlemesi (*)

  4. El Terlemesi, Yüz Terlemesi ve Koltuk Altı Terlemesi

  5. El Terlemesi, Yüz Terlemesi, Koltuk Altı Terlemesi ve Ayak Terlemesi (*)

  6. Koltuk Altı Terlemesi ve Ayak Terlemesi (*)

  7. Yüz Terlemesi ve Koltuk Altı Terlemesi

  8. Yüz Terlemesi ve Yüz Kızarması

(**) Aynı ameliyatta yapılabilmektedir.

(*) Bu yöntem ayak tedavisi için yapılmamaktadır. Ancak hastaların %50-60’ında ayak terlemesi de geçmektedir.

bulletAmeliyat Tekniği

bullet

Koltuk altı bölgesinden 1 cm veya daha küçük iki delik açılır.

bullet

Koltuk altından müdahalenin amacı bu bölgenin estetik olarak daha uygun olmasıdır.

bullet

Bu deliklerin birinden kamera ilerletilerek terlemeyi ayarlayan sempatik zincir video monitörde görülür.Laparoskopi veya diz artroskopisi benzeri bir yöntemdir.

bullet

Diğer delikten özel endoskopik aletler ve klips uygulayıcısı ilerletilir.

bullet

Sempatik zincirin aşırı terleme olan bölgelere göre uygun seviyelerine titanyum klips konulur ve sıkıştırılır.

bullet

Klipsler 7-8 mm uzunluğundadır.

bullet

Genel anestezi (tam uyuma narkozu) ile uygulanmaktadır.

bullet

İşlem süresi ortalama 30-45 dakika civarındadır.

bullet

Etkisi hemen ortaya çıkar ve hasta ameliyattan uyandığında elleri kuru ve sıcaktır.

bullet

Operasyon sonrası bir gece hastanede kalınması yeterli olmaktadır.

bullet

Ameliyat sonrası çok az rahatsızlık verir ve oluşabilecek hafif ağrılar basit ağrı kesicilerle geçirilebilir.

bullet

Deri kıvrımları içinde kaybolacak şekilde çok küçük bir iz bırakır.

bullet

İyileşme ve ameliyatın etkilerinin ortadan kalkması kısa sürede olur.

bullet

Hastaların çoğu 2 gün sonra büro işlerine, 5-6 gün sonra ağır işlere ve sporlara başlayabilir.

bullet

Yöntemin Güvenilirliği

bullet

Aşırı terlemede Amerika ve İngiltere başta olmak üzere birçok gelişmiş ülkede uygulanan, etkili, kalıcı, emniyetli ve çok az rahatsızlık veren bir girişimdir

bullet

Sempatik sinirlere yapılan operasyonun felç oluşturma, his kaybı, refleks azalması gibi etkileri yoktur.

bullet

Bu operasyonla sadece aşırı terleme olan bölgenin terlemesi kesilmekte, vücudun diğer bölgeleri terlemeye devam etmektedir.

bullet

Omurganın ön tarafında hareketsiz bir bölgede olduğu için hareket etme ve yerinden düşme gibi bir probleme yol açmazlar.

bullet

Titanyum inert yapıda olduğundan klipsler vücut tarafından yabancı cisim olarak algılanmaz ve herhangi bir reaksiyona neden olmaz.

bullet

Yan Etkileri

bullet

Hastaların bazılarında refleks aşırı terleme oluşmaktadır. Bu yan etkinin oranı % 3 civarındadır.

bullet

Bu durum tedavi edilen bölgede aşırı terlemenin durmasından sonra vücudun sırt, karın, kalça gibi başka bölgelerinde terlemenin biraz artmasıdır.

bullet

Refleks terleme hastaların çoğunda üç ay sonra normale veya kabul edilebilir düzeylere dönebilir.

bullet

Ancak hastaların %1’inde kişiyi rahatsız edebilecek şekilde olabilir.

bullet

Bu durumda gerekirse 3-6 ay sonra tekrar bir operasyonla klipsler alınabilir ve hasta bir süre sonra ameliyattan önceki eski haline dönebilir.

bullet

Refleks terleme yüz terlemesi ve yüz kızarması için yapılan ameliyatlarda biraz daha fazla, koltuk altı terlemesi ameliyatlarında en azdır.

bullet

Yemek esnasında terleme olması az görülen ve fazla rahatsızlık vermeyen diğer bir yan etkidir.

bullet

Komplikasyonları

bullet

Normal ameliyat komplikasyonları yok denecek kadar azdır.

bullet

Her cerrahi işlemde görülebilen anestezik maddelere ve ilaçlara karşı alerjik reaksiyonlar, kanama, enfeksiyon ve komşu organ yaralanması % 1'den azdır.

bullet

Bazen göğüs boşluğunda hava kalması (pnömotoraks) gelişebilir. Ancak çoğunda kendiliğinden kaybolur veya iğne ile boşaltılabilir ve pek problem yaratmaz.

bullet

Yüz terlemesi veya kızarması için yapılan ETS sonrası % 2-3 oranında Horner sendromu(göz kapağında hafif aşağı inme, göz bebeğinde küçülme) görülebilir. Bu durum çok nadiren kalıcı olsa da çoğunlukla birkaç ay içinde normale dönebilir.

bullet

Bazı hastalarda göğüs boşluğu içinde ameliyat öncesi tespit edilemeyen yapışıklıklarla karşılaşılabilir. Bu durumda yapışıklık açıldıktan sonra dren (göğüs tüpü) konulması gerekebilir.

bullet

Hastaların bazılarında girilen bölgedeki kaburganın veya sinirinin ameliyattan etkilenmesine bağlı oluşan ağrılar 2-3 hafta sürebilir.

bullet

Uygulanamadığı Durumlar

bullet

Genel anestezi uygulanması riskli hastalarda,

bullet

Ağır kalp-akciğer hastalığı olanlarda,

bullet

Plevra (akciğer zarı) hastalığı olanlarda

bullet

Akciğer ameliyatı geçirenlerde,

bullet

Tedavi edilemeyen tiroid hastalığı olanlarda ETS tedavisi yapılamaz.

bullet

Başarı Oranları

bullet

El terlemelerinde başarı oranı %98-99'dur.

bullet

Koltuk altı ve yüz terlemelerinde %90 civarındadır.

bullet

Ani yüz kızarmasında buna yakındır.

bullet

Bunlarla birlikte olan ayak terlemelerinde hastaların %50-60'ında ayak terlemesi geçebilir veya azalabilir.





20 yorum:

Adsız dedi ki...

Yorumlar Buraya

isimsiz dedi ki...

adsadas

Adsız dedi ki...

sonunda açıldı

Admin dedi ki...

evet bu konuda sıkıntı çeken herkese yardımcı olabilecek herşey burada biraraya toplanacak.. hergün bişeyler eklenecek..

Adsız dedi ki...

Merhaba arkadaslar; ben de Yüz kizarmasi sikayeti ile 17.12.2008`de Klipsli ETS ameliyati oldum. Istanbul Medipol Hastanesi Dr. Tamer Vardaroglu. Sonuc olarak sizlerle sunu paylasmak istiyorum; ben 38 yasindayim bu sikinti beni cok yipratti. Özellikle 16-27 yas aralari insanin kendisini topluma adepte etme zamani ama ben toplumdan kopuk yasadim cünkü olur olmaz yerde kizarma insanin kendine güvenini kiriyor ve karsisindaki kisi tarafindan alay konusu oluyor. Bir animi sizlerle paylasmak istiyorum; yüksek okulda hoca bana sinifa hitap etmem icin bir konu üzerinde konusma metni hazirlatti, ben hazirladim ama o ana kadar kizarmadan nasil yapa bilecegimi düsünmekten belki 10 sene birden yaslanmisimdir ve düsündügüm gibide anlatirken kipkirmizi oldum bütün arkadaslar gülmeye basladi üstüne birde hoca dalga gecerek benim ceketin rengi gibi oldun otur yerine dedi. o ani düsüne biliyormusunuz ALLAH kimseye öyle bir an yasatmasin. Ben normalde aktif bir insanim ama sosyal yasantim icerisinde de aktif olmamin önünde en büyük engel yüzkizarmasi olmustur. Caldigim her kapida bana psikolojik bir olay kendini rahat hisset, fazla kafana takma gecer dendi ama bu is öyle degildir dedim, vucutta bir normal olmayan birsey vardir diye düsünüyordum. Neyse birgün internette tesadüfen böyle sorunlara karsi bir ameliyat seklinin oldugunu ve benden baska cok kisinin bu raharsizligin magduru oldugunu ögrendim. Zannediyordum ki sadece ben böyleyim. Arkadaslar ameliyatin oldukca faydasi var ama yüzde yüz degil gercekten biraz da tabir yerinde olursa takmayacaksin, her insanin bir kusuru olur benim de böyle bir kusurum var daha da kötüsü olabilirdi buna da sükür demek leazim sonun da ölüm yokya nasil olsa birazdan gecer diye düsünülmesi gerekiyor ve inanin kizarmissam kisa sürede geciyor veya kizarmiyorum. Ameliyat öncesi ne düsünürsem düsüneyim gecmedigi gibi daha fazla kizariyordum. Yan etki olarak gögüs ve sirt bölgesinde terleme oluyor ama bu kizarmanin yaninda viz geliyor. Suanki yasantim bir önceki yillara göre cok daha iyi cünkü her an kizaracam hissi yok. Ben bu siteyi acan arkadasima cok tesekkür ediyorum, cok insanin yasadigi ama kimse ile paylasmadigi veya paylasamadigi bir raharsizliga duyarsiz kalmayip tedavisinin oldugunu ve yöntemlerini anlatmis. ALLAH kendisinden razi olsun. Ben de kendisi ile internetten tanistim ve bir ikikez yazistik. Ona da tavsiyem suan cok erken sabret ilk bir sene icerisinde yüzünde kizarmalar olabilir ama ileride daha az seviyelere düsecek. Yüz kizarmasi sikayeti olan arkadaslarimin sorulari olursa bu siteden cevap yazmaya ve yardimci olmaya calisirim. Yazmis oldugum yorumda bazi harfler farli cikiyor bunun sebebi ben yurtdisindan yaziyorum bilgisayarimda türkce yazilim yok. ALLAH (c.c) dertli olan bütün kullarinin dertlerine derman verir insallah. Amin...

Adsız dedi ki...

sanırım sıteye ragbet az bende kızarma problemı olan bır ınsanım amelıyat olmak ısterım ama 100 de 100 geceme ımkanı yok buda ınsanı o kadar parayı vermeme degıcekmı ababa sorusuna yoneltıyor ıster ıstemez

Admin dedi ki...

şuaralar internetimde sorun var ve heran aktif olamıyorum o nedenle ilgilenemiyorum.evet %100 geçme imkanı yok ama denmeye değer. Takipte kalın. güzel bi yazı gelecek bu konuda yakında. Tek derdim ameliyat olmamaış kişilere ameliyat olmuş bi kişi olarak rehber olabilmek

ankaradan35 dedi ki...

arkadaşım öncelikle bu konuyla ilgili bir site hazırladığın için sana sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.sana şu kadar diyorum ki benim gibi insanların olduğunu bilmesem beni anlayacak insanlar olduğunu bilmesem yaşayamazdım.ne kadar büyük bir dert olduğunu ancak biz bilebiliriz bunun.ameliyat olma cesaretini gösterdiğin için seni tebrik ediyorum.inşallah sonuçları olumlu olmuştur.detaylı yazını dört gözle bekliyorum.bu konuyla ilgili sana sormak istediğim bir kaç şey olacak.öncelikle ameliyatı hangi şehirde nerede hangi doktora oldun.ne kadar maliyeti oldu ve rutin hayatına dönmen kaç güne mal oldu?bir başka konu da şu:ben bu ameliyatı Ankara'da yanlış hatırlamıyorsam Hacettepe hastanesine sormuştum ve şöyle bir yanıt almıştım.bir kere ameliyat için aileden birinin izni gerekiyor 18 yaşını doldurmuş olmama rağmen.ayrıca göz kapağı düşüklüğünden bahsettiler ki bu benim de daha önceden duyduğum bir şeydi.bu yüzden ameliyat beni baya korkutuyor.senin durumunda aileden birinden izin gerekti mi?bütün sorularım bunlar.İnşallah en kısa sürede bu illetten tamamen kurtulursun..

Admin dedi ki...

geciken cevabım için kusura bakmayın.

Ameliyatı istanbul gaziosmanpaşa daki Gaziosmanpaşa hastanesinde OPR.DR İlhan Akaslan' a oldum. sağlık güvcencesi olmadan 2500 tl ye mal oldu. SGK sahibi iseniz maliyeti 1300 tl oluyor. rtin hayatıma dönmem tam anlamıyla 1 ayımı aldı. ancak ameliyattan sonraki 2 gün içinde ağır işler yapmak dışında kendi kendinize bakabilcek duruma geliyorsunuz tabi...

Veli konusuna gelince kesinlikle öyle bi durum yok. 18 yaşından büyükseniz gidip tek başınıza bile olabilirsiniz, ancak yanınızda birinin olması her zaman avantajdır. ameliyattan hemen sonraki 8 saat iş görcek durumda olmuyorsunuz çünkü :)

Göz kapağı düşmesi söz konusu olmadı bende. zaten çok çok düşük bi ihtimal o.bu konuda da içiniz rahat olsun.

Ben şuan iyiyim diyebilirim. ameliyatın bana faydası oldu kızarmalarım azaldı ateş basmlaarım azaldı ancak yüzümdeki kızarıklık kış aylarına geldiğimizden dolayı gene de kendini gösteriyor gün içinde.

+ reflex terleme var. ayaklarım terliyor mesela yada bacaklarım. ama çok değil. yani kızarıklığın azalması yanında bunu görmeyebiliyorsunuz...

Şunu söylemekte fayda var göründüğü kadar basit bi ameliyat değil. İyi değerlendirmelisiniz..


Ve dediğiniz gibi birbirimizi en iyi birbirimiz anlarız.. o yüzden burdayım çekinmeden sorularınızı rahatça sorabilirsiniz..

Görüşmek üzre

Adsız dedi ki...

bende ameliyat olmak istiyorum ankarada bu ameliyatı yapan varmı acaba

Admin dedi ki...

ankarada ibnisina hastanesinde bu ameliyatı yapıyorlar diye biliyorum ancak iyi araştırmanızı tavsiye ederim...

Adsız dedi ki...

bende amelıyat oldum 27 agustos 2010 da yuz kızarmam ilk aylarda ara sıra kızarıyodum eskisi gibi olmasada kızarıyodum gün gectikte kızarmalar azaldı yuzumde hafıf kızarıklıklar var elmacık kemıklerımde buda gun gectıkce gitcek sanırım .. sorusu olanlar bir_delisevda_07@hotmail.com dan bana ulasabılırler yardımcı olursam sevınırım. Yasım 17 ,,,,,,,,,,,Refleks terleme oluyor bunuda dıkkate almanızı dılerım .

Admin dedi ki...

malesef kış aylarında kızarmalar artıyor. sizde nasıl oldu ?

murat dedi ki...

arkadaşlar bugün saat 3 te klipsli ets oluyorum dualarınızı eksik etmeyin,ayrıca yenir biste çalışmaları başladı sadece yüz kızarması - yüz terlemesi sorunları yer alacak olan sitemizin adresi http://www.yuz-kizarmasi.com sitemiz pazartesi günü aktif olacak detaylı bilgilere ulaşabileceksiniz...

Adsız dedi ki...

çok geçmiş olsun şimdiden.umarım istediğin sonuçları alırsın

Admin dedi ki...

murat ile sürekli iletişim içindeyiz ilk 1 haftası oldu ve herşey yolunda... Umarız böyle devam eder.

Kış aylarında benimse kızarmalarım oluyor. Yazı bekliyorum sabırsızlıkla

Adsız dedi ki...

yine ben amelıyatın üstünden 7 ay gecti şu anki durumum..

Kızarmalarım azaldı gittikce..Yüzümde bazen sadece hafif pembelik kalıyor...Sosyal fobiyi üzerimden attım sayılır...Acı yiyince kızarıyorum genelde... bende yazı beklıyorum duyduguma göre ilk senelerde kızarmalar eskisi gibi olmasada devam edebılıyormus daha sonra geciyomus...Refleks terleme herkezde farklı olabılır...iyi düşinin diyorum

Adsız dedi ki...

arkadaslar cok kişinin yorumlarını okudum ve cok dusundum. Ve sanırım bu ameliyatı olmayacam. Ama bu yüz kızarıklıgından cok cekmedigim anlamına gelmez. Belki sizden de cok.ben lise 2 den beri cok cekiyorum. Universitede bitti. Ve nedendir bilmiyorum ama su an onceki kadar rahatsız etmiyor. Gene kızarıyorum ama bu daha az kalıcıgı da daha da azaldı. Bizim ailede hemen hemen herkeste bu durum var ve en cokta bende var. İnanılmaz bi takıntı yapmıstım bundan 2 sene evvel. Ayrıca benim ellerimde terliyor ve yaptıgım stress yüzünden midem bile rahatsızlanmıstı.Ama bu kızarmanın şiddeti bi sürü seyle alakalı ve bunu sadece sempatik sinire baglayıp ameliyat olup refleks terleme sorununu da ustume almak istemiyorum. Diyeceğim şu ki insan bi noktadan sonra bakıyoda hayatta o kadar cok sacma sapan kızarmalar yasamısım ki bi yere girdigimde kızarsam bu benim için ne ilk olacak ne de son. Bunu daha once yasadım. Bunun azalması kesinlikle üstünüzdeki stresin azalmasıyla dogru orantılı. Ve yavas yavas gececektir güvenin bana. Ve yüzünüzde hafif kızarıklık kaldı diye yanaklarda kimse üzülmesin insanların bi sürü sorunu varken sizin sorununuzla ilgilenmez, o anda konuşmak için aa kızardı falan diyebiliyor bazıları ve artık kıpkırmızı olmak normal bi durum, özellikle beyaz tenli sarısın insanlar heyecanlandıgında kızarabilir istediğiniz kadar kızarın cok normal bunu bilin.Otur kızar kalk kızar hiç önemli deil. Bırakın vücudunuz nası davrancagını kendi belirlesin, vücut kendine ihtiyacı olan seyi yapıyor. Sizin için kızarıyor. Mükemmel bi yapıya sahibiz. Vücud seni düşündüğü için yapıyor bunu. Sen beynen başkalarına cok duyarlı oldugun için veya mükemmeliiyetci oldugun için sinir sistemini harekete geçiriyor ama vücud başkaları için deil sen rahatla ısıyı dışarıya ver diye kızarıyor veya terliyor. Hiç bisey olmadıgı durumlarda da ben terlerim kızarım . Ama hiç bi sey yokken de aklınızdan bi takım düşünceler gecer. Sonucta illa karsınızda bi insan olması gerekmez. Veyahut bilgisar basında rahatsız olurum kızarırım cok normal bunlar. Tamam baskalrı yanlıs düşünecek diye korkuyorsunuz ama inanın bana en kötü seyi düşüneceklerse bile ne düşünebilirler veya ne kadar zaman. İnsan önce kendini düşünür. Senin kızarman karşıdaki insanların hayatında ne kadar yeri var. Sıfır, onlar bunu önemsemez aslave büyüdükce aa kızardı kızarıyor gibi laflar cok azalıyor cunku karsındaki insanlarla iletişimin değisiyor ve ne onlar ne de sen kızarma gibi bi seyle ilgilenmiyorsunuz. Sen kızarsanda sıcaktandır veyahut soguktandır ya da biseyden iste adam bunu mu düsüncek . Gittiğim mulakatlarda kıpkırmız oldun fallan diyolar bana konusruken yenisin herhalde diyolar. Ama ben bunu eskisi kadar takmıyorum. Ve inanın takmayınca normal konusmalarınızda kızarmazsınız. Sıcak soguk degisimlerinde kızarabiliyorum. Olabilir ya geciyo o da . Yani öyle beyninizi inanılmaz rahatsız edici bir durummus gibi inandırmayın. Her sarısın ve acık tenli insan yüzü kızarmaya elverişlidir istisnalar olabilir tabi. Alex fergusonun yüzüne bakın veyahut bazı rusların falan ne bilim bazen ünlüler görüyorum onlarda bile var. Bazıları makyajla kapatsa bile oluyor. Bu gercekten vücüdun sizin icin yaptıgı bir sey. Sen bunu engellemeye calısacan. Bu sempatik sinir calısırken durdurucan. Vücudumuz öyle harikulade ki o bunun yürümesi için başka bi kanal aramaya başlayacak. Cünkü bedenin senin rahatlamanı istiyor. Belki baska türlü yüzün kızaracak veya sırt ve karın terlemeleri.

Adsız dedi ki...

El terlemesine gelince. Evet benim ellerimde terliyor selpak koyup yazarım her zaman ve pantalonuma sürterim tokalasmadan önce bazen kuru oldugu da olur ama cok deil:)GEnelde soguktur ve hafif nemlidir. Ama kuru oldugunda elim bi degişik hissediyom kasılıyo elim sanki. Yani ellerimin terlemsine alıstım ben. Bu sayede de elim cok yumusak sanırım krem gorevi mi yapıyor anlamadım.Yani ellerimin ve yüzümün kupkuru olmasını da istemem. Hatta kızarmamın tam olarak gecmesini de istemem. Evet ben yaklasık 10 sene cektim ve senlerce agladım bu yüzden, ama insan arada bi kızarmalı ya ne bilim orjinalligini bozmak gibi geliyor bana. Ama gercekten cok rahatsız olunuyorsa, lazer tedavisi yüzeydeki kılcal damarlara etki ediyormus ve azaltabiliyormus. Bence bu yeter. Ama tam olarak bilmiyorum herhangi bisey. Yas ilerledikce evlenip coluk cocuga karısınca kızarmanızı düşünceginizi cok sanmıyorum. Ve boyle geri donusu olmayan bi ameliyatı (en ii ihtimalle refleks terleme olcagını bile bile) göze almak cok da mantıklı gelmedi. Parası falan bence onemli deil onemli olan ameliyat oluncada rahatsızlık cekeceginizi görmeniz gerekir. Yüzünüzde kalıcı kızarıklık var ise zaten bu bambaşka bişey sanırım bu Ets yle de gecmez.. herseye ragmen cok agır hissedenler var ise (bende bi ara boyle hissediyordum ) dua edelim, illa bişeyleri bozmaya gerek var mı şifa buluyum derken daha güzel bi tedavi bulunur inş. Şifayı Allah verir doktorlar aracıdır. Dua edelim,sabr ve tevekkül edelim. Unutmayılım ki aynı zamanda çektiğimiz sıkıntılar için ahirette "ne kadar az zahmetle ne büyük mükafat almışız " diyecegiz. Allah'dan en iisini ve hayirlisini dileyelim cok güzel bi doktorun bu hastalıga cok güzel bi şifa bulmasını nasip etsin inş. Allah hepinize acil şifalar versin.

Adsız dedi ki...

son yazan arkadaşa gerçekten teşekkürler. çok mantıklı şeyler söylemiş. ameliyat olmadan önce düşünülesi durumları iza etmiş. Hepinize acil şifalar
.